zaterdag 7 januari 2017

Gedraaide boom - een project

Voor het eerst in mijn leven ga ik een boom schilderen. Met gedraaide stam en gele herfstbladeren. Als contra-object in een tekening.

Opmerking genoteerd op zaterdag 31 december 2016:
de boom moet nog geschilderd worden. Mijn inner ik  heeft dit al helemaal voor elkaar. De drager, een tekening op papier, hangt klaar. In mijn hoofd staat de boom al op de voorgrond van dit ruimtelijk kader


Opmerking genoteerd op zaterdag 7 januari 2017:
sjablonen boom liggen klaar.  Vooral de stam met gedraaid postuur is belangrijk. De boomknop gevormd door de bladeren aan takken, vormt meer een probleem. De vraag die ik mij zelf voorleg: hoe ga ik dit aan pakken. Iemand gaf mij als tip om eerst de totale vorm in het zwart op het papier te schilderen en daaroverheen met lichte verf de vorm en details er in aan te brengen. Maar mij lijkt uitgaan van een witte ondergrond beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten